ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۲۰ میلیون یورو سرمایه در اسنپ !!!

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/21, 15:12
    Sina homaei

    ۲۰ میلیون یورو سرمایه در اسنپ !!!



    سرمایه گذاران ایران را به عنوان آخرین کشوری که برای مشارکت در برنامه هایی تحت عنوان پدیده ای به نام برنامه های ماشین-خطاب می باشد انتخاب کرده اند.
    گروه اینترنت ایران در حدود ۲۰ میلیون یورو برای تامین هزینه های مالی برنامه اشتراک گذاری سواری ها با نام اسنپ(Snapp) اختصاص داده شده است.شرکت تلفن همراهی از آفریقای جنوبی با نام MTN (ایرانسل) تنها سرمایه گذار این طرح است.
    MTN همچنین اصلی ترین سهامدار ایرانسل و منابع اینترنتی ایران است.این شرکت برنامه Snapp را که پیش از این با نام تاکسی یاب در سال ۲۰۱۴ شناخته می شده است را راه اندازی کرده است.
    ۲۰ میلیون یورو دومین سرمایه گذاری بزرگ در اکوسیستم نوپای استارت آپ های ایران در امسال می باشد.در ماه مارچ یک شرکت سرمایه گذاری سوئدی با نام Pomegranate 60 میلیون یورو را در Sarava سرمایه گذاری کرده است ، Sarava یک شرکت سرمایه گذاری ایرانی می باشد که بر روی تبلیغات تجارت الکترونیکی تمرکز دارد. Sarava از دیجی کالا حمایت کرده است، که یکی از موفق ترین استارت آپ های ایران است.
    Snapp هم اکنون فقط در تهران فعالیت می کند، تهران پایتخت ایران است.شاهکار به من گفته است که این شرکت موفق به استخدام ۱۰۰۰۰ راننده در شهری با ۸٫۱ میلیون ساکن شده است.این شرکت نزدیک به نیم میلیون مشتری دارد که اکثر آنها هم تعریف این شرکت را از طرف دوستان خود شنیده اند.این شرکت تا کنون درآمد یا ارزش خود را اعلام نکرده است.
    ۲۷ میلیون خودرو ثبت شده در ایران وجود دارد. که از این تعداد در حدود ۸۰،۰۰۰ خودرود به عنوان تاکسی ثبت شده است. با این حال، صحنه تاکسی در این کشور پیچیده است. تاکسی های خصوصی و “تاکسی های اشتراکی” وجود دارند که قیمت کنترل شده تری دارند به نام سواری شناخته می شوند. مدیر اجرایی Snapp ، شهرام شاهکار به من گفت که در حدود ۸۰،۰۰۰ راننده شخصی و ۲۰۰٫۰۰۰ تاکسی غیر رسمی آزاد در تهران وجود دارد.
    Snapp به همان شیوه Uber کار می کند. یعنی شما نرم افزار را بر روی گوشی موبایلتان دانلود می کنید،درخواست یک راننده می کنید و سپس به مقصد خودتان می روید.تفاوت نرم افزار Snapp با نرم افزار Uber در نوع پرداخت پول است،. زیرا ایران همچنان یک جامعه مبتنی بر وجه نقد می باشد در نتیجه راننده ها نیز وجه نقد را از شما دریافت می کنند.
    یکی دیگر از عواملی که سبب منحصر به فرد شدن Snapp می شود قیمت از پیش تعیین شده سفر می باشد، شاهکار می گوید” قیمت از پیش تعیین شده سفر سبب می شود که چانه زنی در مورد قیمت حذف شود”.
    کمیسیون رانندگان Snapp دارای گواهی نامه رانندگی و بیمه معتبر هستند. هر کدام از رانندگان ابتدا باید بررسی سوابق شوند و سپس Snapp خودروهای آنها را بررسی می کند و سپس با انها همکاری می پردازد.
    اکثر جمعیت ۸۰ میلیونی ایران زیر ۳۰سال هستند،و این جمعیت اکثرا افراد با سوادی هستند (در حدود ۹۸ درصد).در حدود ۶۵ درصد از خانه های ایرانی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند و ضریب نفوذ تلفن همراه در حدود ۱۳۶ درصد است، با حدود ۸۳٫۲ میلیون مشترک تلفن همراه، بزرگترین در خاورمیانه است.
    زمانی که در مورد برنامه های آینده سوال می شود،به خصوص اینکه هدف snapp در آینده چیست، شاهکار می گوید که برنامه آنها تمرکز بر روی بازار ایران و ارائه خدمات می باشد.
    شاهکار می گوید:”هدف ما سرمایه گذاری بر روی عملیات فعلی، گسترش فعالیت هایمان به سایر شهرها و معرفی خدمات جدیدی مانند وسایل نقلیه ویژه و ارائه خدمات جدیدی می باشد”.
    دقیقا مانند ایالات متحده آمریکا،رقبای دیگری نیز در زمینه برنامه های به اشتراک راننده ها وجود دارد مانند سازمان تاکسی رانی تهران که اعلام کرده است در سال ۲۰۱۷ یک برنامه مشابه با Uber را راه اندازی خواهد کرد.
    شاهکار گفت”ما بهترین کارکنان را داریم که از بین بهترین دانشگاه های ایران انتخاب شده اند”. Snapp دارای ۱۳۰ نفر کارمند است.شاهکار می گوید این افراد مزیت snapp در رقابت می باشند.”این افراد دارای دانش محلی هستند که برای یک شهر پیچیده ای مثل تهران لازم است”،تهران دارای محدودیت های ترافیکی و قوانین متعددی است. و این آگاهی افرادی که در snapp کار می کنند به تیم snapp این اعتماد به نفس را می دهد که همچنان بر روی بازار تسلط خواهند داشت.زیرا شما نمی توانید با این بازار در یک روز آشنایی پیدا کنید.

    20 میلیون یورو سرمایه در اسنپ !!! - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی

مجوز های ارسال و ویرایش